VI OMSÄTTER STRATEGI TILL PRAKTIK

Baserat på insikter om er målgrupp och deras unika köpresa, utvecklar vi en innehållsstrategi som förflyttar fokus; från att ”fylla kanaler”, till att kontinuerligt publicera engagerande innehåll med hög relevans. Vi skapar innehåll som leder era kunder genom köpresan. Vi ser till att innehållet placeras framför ögonen på dem. Och vi mäter effekten, för att sedan analysera och vidareutveckla det.

 

 Innehållsstrategi

Innehållsstrategi

Våra strategier blir inga hyllvärmare; de är utformade för att tillämpas i det dagliga arbetet från dag ett. En bra strategi ska fungera som en ledstjärna för alla som producerar och publicerar innehåll. Strategin innehåller beskrivning av era buyer personas och deras köpresa, samt tydliga ramar för innehållet till respektive persona. Den bästa strategin är den som används i praktiken.

Kreativ produktion

Kreativ produktion

Hur ert innehåll produceras är avgörande för vilken effekt ni får ut av det. Valet av vinkel, språk, bild och tonalitet är ofta skillnaden mellan succé eller fiasko. Allt vi gör, gör vi i syfte att utveckla kreativa och fungerande innehållsidéer (och realisera dem). Oavsett om formatet är förklarande bloggposter, inspirerande videos, forskningsbaserade artiklar eller faktaspäckad informationsgrafik.

Distribution

Distribution

Även fantastiskt innehåll faller platt om inte målgruppen upptäcker det. Vi hjälper er att ta fram en distributionsplan som är anpassad till era buyer personas och deras köpresa. Vi optimerar innehållet för Google. Vi segmenterar och ser till att innehållet placeras framför ögonen på era målgrupper vid rätt tid och i rätt kanal.

Mätning och  analys

Mätning och analys

Hoppas inte att ert innehåll ska skapa affärsnytta. Se till att det faktiskt gör det. När era mål kopplas till relevanta mätetal (KPI:er) så ökar ni drastiskt möjligheten att uppnå dem. Vi hjälper er att mäta och analysera effekten av ert innehåll. Och vi förfinar och förbättrar det kontinuerligt för att få rätt leads som tar sig genom hela köpresan.

TRE VIKTIGA MÅL MED ERT INNEHÅLL

INNEHÅLL SOM KONVERTERAR

Relevant och engagerande innehåll är en förutsättning för att fånga kundens uppmärksamhet och bygga förtroende. Men utan ett tydligt Call To Action kommer innehållet inte att leda kunden vidare mot ett köpbeslut. Vi hjälper er därför att skapa CTA´s som är relevanta för varje steg i köpresan.

 

INNEHÅLL SOM BYGGER DIN PUBLIK

Kundens uppmärksamhet är lika eftertraktad som konkurrensutsatt. Men det finns någonting än mer värdefullt, nämligen förtroende. Vi hjälper dig att omvandla uppmärksamhet till förtroende och långsiktiga relationer. Eller med andra ord; att bygga en publik som lyssnar på vad du har att säga. Det är en bra utgångspunkt för goda affärer.

 

INNEHÅLL SOM GER KUNDINSIKT OCH DATA

Ju större publik och ju fler interaktioner som innehållet leder till, desto mer data kan omvandlas till värdefulla insikter. Vi hjälper er att sätta relevanta mål, få ut rätt data och analysera den. Det gör att ni kan skapa innehåll med högre relevans, med fler affärer och nöjdare kunder som resultat.